twitter
rss

Dani a fost foarte incantat de mersul cu trenul si a fost foarte atent la toate detaliile, inclusiv la cele de marime si proportie, asa ca acum, cand se joaca cu trenuletele de lemn, a ajuns la concluzia ca trebuie sa fie mic mic pentru a intra in vagoanele de jucarie.

Am ramas foarte surprinsa sa-l aud cum imi explica acest lucru, stand cuminte pe covor, langa trenuletul de lemn.

Apoi isi cauta cele mai mici papusi, jucarii pentru a le pune pe vagoane, incercand sa respecte cat mai fidel proportiile. Cred ca acest lucru este un lucru foarte bun.

Luna iulie a fost luna invatarii si consolidarii prepozitiilor cu, in si la. Aproape totul s-a transformat in exercitiu: Eu stau...pe pat-completeaza Dani, Ia vezi, buni doarme....cu Mitea-spune Dani, sau Mitea s-a dus la mahina. Celelalte prepozitii, langa, sub si pe, le-a prins mai repede, dupa ce s-a uitat la Superbebe Education.

A mai ramas conjunctia Si. Cu siguranta o vom cuceri si pe aceasta.

Dani m-a surprins placut folosind foarte mult cuvintele la tine, cu tine: Veau in bate la tine-vreau in brate la tine, si Meg cu tine sau Nu vobec cu tine.

In privinta folosirii pronumelui posesiv al meu, a mea, a/al lui, al nostru, ale mele, stam din ce in ce mai bine. Cred ca si existenta lui Mircea si a competitiei a grabit fixarea si intelegerea posesiunii. Acum Dani explica tuturor Asta e patu meu, ursu meu, mahina mea etc si ala e al lui Mitea. Mai spune din cand in cand si a lui Dani dar se corecteaza repede, singur. Suntem pe drumul cel bun.

Ba chiar a folosit de 2 ori in aceeasi zi, pronumele Eu: Meg si eu, si Aman eu in gadina-gradina.


1 comments:

  1. Începe a apărea diferenţierea dintre sine şi restul lumii. Excelent!

Related Posts with Thumbnails