Pana la varsta de 2 ani un copil sare alternativ de pe un picior pe altul, un fel de joc de glezne fara a se desprinde efectiv de pamant. Saritura cu amandoua picioarele o va face dupa 2 ani. Este varsta cataratului peste tot, pe scari, pe pietre etc.
Coordonarea mainilor este mai dezvoltata si le puteti dezvolta musculatura degetelor oferindu-le plastilina, gen dough , care nu e lipicioasa, nici toxica si se scoate usor de pe covor. Daca ati facut imprudenta sa le aratati ce poate face cu un baton de lipici solid si o bucata de hartie, atunci trebuie sa va puneti mintea la incercare, mai ales imaginatia si sa creati adevarate opere de arta din hartie lipita.
Desenul devine interesant, indiferent daca este facut cu creioane colorate sau cerate pe hartie sau pe peretii dumneavoastra, uneori si pe haine sau lenjeria de pat. Puteti incerca desenul pe astfalt, cu creta colorata.
Masinutele si papusile raman inca pe primul loc al preferintelor copiilor. Am vazut multe fetite baietoase care jucau fotbal foarte bine si nu erau interesate de papusi sub nici o forma, in schimb Dani a devenit foarte curios in legatura cu papusile, considerate toate fetite.
Le puteti solicita atentia si memoria, coordonarea si verifica cunostiintele dobandite anterior prin rezolvarea de puzzle. Initial acestea vor fi formate din 2, apoi 4 piese si 6 piese. Noi am inceput cu puzzle de lemn cu bucati mari , pinguin, arici, vaca, balena etc. Dupa 3 ani copiii pot rezolva si puzzle de 9 piese. Tehnica ce trebuie urmata pentru a-l face sa inteleaga acest joc este sa-i aratati bine poza, sa observe toate elementele importante ale pozei, apoi scoateti din puzzle o singura piesa, de preferat dintr-un colt si-l rugati sa o puna la loc. veti scoate pe rand cate una, toate piesele componente.Ulterior veti scoate 2 piese si-l veti ajuta sa le puna la loc. Aceasta tehnica este din gestalt, de reconstruire a intregului din parti mai mici, dar intregul avand cea mai mare importanta pentru perceperea de ansamblu a imaginii, obiectului.