twitter
rss

Azi am fost la serviciul de expertiza complexa a copilului cu dizabilitati. Asta dupa ce saptamana trecuta am depus dosarul cu toate actele necesare, adica:

- o cerere de eliberare a certificatului de handicap,
- formularul A5, original si xerox( certificatul medical de la I.O.M.C., care specifica comportament particular din spectrul autist, cu intarziere medie in dezvoltarea mentala, mai accentuata in sfera limbajului)
- copii xerox dupa buletinele parintilor
- copie xerox dupa certificatul de casatorie al parintilor
- adeverinte cu veniturile celor doi parinti
- copie dupa certificatul de nastere al lui Dani
- un dosar cu sine
- o fisa sintetica, completata de medicul de familie, sau de catre pediatrul copilului.
- fisa psihologica
- adeverinta scoalara

Azi am aflat ca imi mai trebuie o fisa psihologica, de la psihologopedul lui Dani.
In cazul in care Dani era deja la gradinita, mi-ar fi trebuit si o adeverinta scoalara privind traseul educational, si o caracterizare de la gradinita sau de la scoala.

Trebuie sa recunosc ca doamnele de la sectorul 6 au fost foarte dragute. Dani a fost destul de retinut cu ele, dar s-a linistit repede si a comunicat cu dansele. Comisia a fost alcatuita dintr-un neuropsihiatru de copii, o psiholoaga si o asistenta sociala.

Intrebarile au fost legate de istoricul de familie, de aparitia si evolutia tulburarii, de problemele de alimentatie, socializare. S-au interesat de forma de terapie si s-au declarat multumite de evolutia lui Dani. Ba chiar m-au asigurat ca Dani se va recupera, desi cel mai probabil va evolua spre Asperger.

M-au intrebat cam la ce costuri se ridica tratamentul. Noi dam aproape 500 ron numai pe orele de logopedie. Nu mai stau sa calculez toate materialele didactice pe care le folosesc in fiecare luna. Daca nu m-as fi implicat personal, sa lucrez cu Dani, nu mi-as fi permis sa angajez un terapeut, nici macar o studenta la psihologie, sa faca ABA sau orice altceva. Doamna psihologoped este foarte draguta si ne-a facut un programn de interventie personala, dupa care ma ghidez. E adevarat ca am si improvizat foarte mult, dar acest lucru a dat rezultate. Incerc sa acopar toate directiile de dezvoltare.

A ramas stabilita, pentru vineri, o vizita a asistentei sociale si a psiholoagei, la noi acasa. Am emotii. Teoretic, in 30 de zile de la depunerea dosarului, ar trebui sa primim incadrarea in gradul de handicap, si apoi sa alerg sa depun alt dosar, pentru a primi ajutorul oferit de stat.

Am primit si o adresa a Asociatiei parintilor cu copii autisti, din sectorul 6. M-au sfatuit sa merg si la Fundatia Sf Andrei, pentru socializare. Am sa ma duc sa vad care sunt conditiile acolo.

3 comments:

  1. Dacă va evolua spre Asperger's nu se va recupera.

    Asperger's este o boală grea, cei cu Asperger nu au o viaţă uşoară deşi vorbesc şi au un nivel de inteligenţă la medie sau peste.

    Recuperarea completă înseamnă absenţa tuturor semnelor autiste, inclusiv a celor de la Asperger's (vorbire emfatică, set restrâns de interese, probleme senzoriale, etc).

    Mult succes spre recuperare! Din cele ce scrieţi, Dani are deja arse multe etape care la alţii sunt câştigate cu foarte multă trudă.

  1. Multumim pentru urari.
    Mi se pare ca drumul este tot greu si lung, indiferent de tipul de autism.

  1. Ceea ce o sa spun acum poate parea aiurea, pentru ca eu nu am trecut prin ce treceti voi, pot numai sa imi imaginez, din cele scrise de tine aici si din ce am mai citit si eu ca sa ma informez, dar un lucru stiu sigur... te cunosc, va cunosc pe amandoi si din cauza asta stiu ca totul va fi ok. Mult succes in continuare va urez si eu. Si putere si mai ales sa va pastrati acelasi optimism care razbate din fiecare postare pe care o citesc aici :).

Related Posts with Thumbnails