twitter
rss

Ieri a fost serbarea lui Selin, la gradinita, si am mers si eu cu Dani ,sa o vedem cum spune poezii si danseaza. Vroiam sa-l familiarizez putin cu atmosfera de gradinita. Dani e incantat de gradinita, pentru ca a vazut ca sunt multe leagane si tobogane in curtea ei. Acum am avut prilejul sa intram si intr-o sala de gradinita, si mai ales sa stea la masute, cu multi copii.

Desi era cam obosit, la ora 16, ne-am urcat in masina tatalui lui Selin si am plecat. Dani, foarte entuziasmat, repeta mereu: Ein gadinita-La Selin la gradinita. Si copii gadinita-copiii de la gradinita.

Acolo am urcat la etaj, si am intrat intr-o clasa. Prima reactie a lui Dani a fost sa se arunce pe covorul frumos colorat, un orasel cu multe strazi si poduri, si intersectii. Mai tarziu a observat si peretii frumos pictati cu personaje din poveste. Peste tot erau baloane, atarnate, din care ne-am servit la plecare, unul albastru pentru Dani, si unul alb pentru Mircea.

Dani a fost incantat de scaunelele mici, ca pentru pitici, viu colorate. S-a asezat cuminte la o masuta si i-a privit pe ceilalti cum se schimbau, cum vorbeau. Eram convinsa ca-i va placea. Marea mea teama este, cum va reactiona cu educatoarea, daca va fi destul de ferma dar si diplomata , incat sa-l impresioneze ,si astfel sa o asculte si sa fie atent la ea. Cu siguranta se va juca cu alti copii, si cred ca va sta frumos si cuminte la locul lui, pe scaunel.

Apoi a inceput serbarea. Noi ne-am asezat strategic in randul din fata, pe doua scaunele mici. A durat ceva pana s-au terminat toate pregatirile, dar Dani a profitat sa se joace cu o masinuta galbena, careia i se deschideau usile, pe traseul de pe covor.

Selin era imbracat in alb, era un bujor, si a spus foarte bine toate poeziile. Dani a urmarit-o toata serbarea, pe ceilalti i-a cam ignorat. Dupa serbare, am vizitat si grupul sanitar.

Am plecat toti, cu multe baloane si ne-am oprit in livada lui Selin. A venit si buni cu Mircea. Dani a mancat cateva cirese, proaspat culese, iar Mircea incerca sa muste dintr-o caisa verde. O clipa l-am lasat din ochi, si Mircea s-a si urcat pe o scara, cam la 1 m inaltime, sa culeaga si el cirese. Am inlemnit cand m-a facut atenta mama lui Selin. Dar Mircea, la 1 an si 10 luni, este foarte curajos si mai ales indemanatic. L-am dat jos imediat ,de pe scara, dar s-a urcat la loc la fel de repede si de usor, ca sa rupa macar cateva frunze. Dani este mai precaut, si mai ascultator decat Mircea.

Sunt atat de bune ciresele, pe care le culegi chiar din pom. Au inceput sa se coaca si visinele. Din livada lui Selin a mancat Dani pentru prima oara cirese, caise, prune. Si sunt foarte bune, imi plac si mie.

Inca o faza interesanta, tatal lui Selin il lua pe Mircea in brate si-l gadila. La un moment dat, Dani s-a dus la ei ,si a inceput sa-l traga pe Mircea de picioare, si sa spuna Miha jos. Cand a reusit sa-l dea jos, a intins mainile spre tatal lui Selin si a spus Gadi, gadi Dani. Am ramas toti uimiti, pentru ca este prima oara cand Dani, cu elementele lui autiste, cere sa i se aplice acelasi tratament, joaca , ca si celorlalti, si mai ales ii cere ceva unei persoane din afara familiei lui.

2 comments:

  1. E cumva posibil ca ce ai povestit de Dani in ultimul paragraf sa fie si un pic de gelozie? Zic asta pentru ca si Mihai a facut asa de cateva ori, cand o tineam eu in brate pe Maria, fara sa ii acord si lui atentie.

    Si noi am trecut prin socul cu urcatul pe scara. Acum o tinem culcata si am scapat de probleme.

  1. Nu era gelozie, pentru ca si azi s-a dus glont la tatal lui Selin, si i-a cerut sa-l ia din nou in brate, fara sa fie Mircea prin preajma.

Related Posts with Thumbnails