twitter
rss

De cateva saptamani Dani merge la terapie (logopedie), vineri, insotit de tata. A mai avut o perioada in vara, tot cand tata nu lucra. E o buna ocazie sa socializeze, si din ce imi dau seama chiar au ajuns sa se inteleaga si sa se distreze pe drum. Au ceva de mers, dar cu exceptia unui singur incident, cand Dani a facut o mini-criza de isterie in strada, pentru ca tata nu acceptase un anumit traseu mai lung, nu au existat probleme. Mai greu e pentru tata, care trebuie sa umple o ora si jumate, de regula se plimba prin oras, ceea ce e destul de obositor. Mai ales ca el e destul de sedentar.


Azi, cand au venit acasa, eu ii asteptam. Vorbeam la telefon, dar m-am trezit cu Dani, razand cu gura pana la urechi si strigand "Mama, mama ! Tata si-a mai luat o carte, si nu avea voie! Si-a luat o carte si a zis sa nu-ti spun, dar eu ti-am spus!". Tata radea, si mi-a explicat ce si cum.

La mica distanta de noi e un chiosc de ziare, unde mai au din cand in cand carti la pret redus, in general Humanitas. Tata reuseste mai mereu sa gaseasca ceva, si eu ramane sa platesc mai tarziu. Are cont deschis, cum ar veni. Azi, in trecere, si-a gasit Ioana Parvulescu - Viata incepe vineri. Si cum era curios sa o citeasca, a cumparat-o. Dani - pe faza.

Dani - Ce ti-ai luat acolo? O carte?
Tata - Da, pui, o carte. O carte pentru mine.
Dani - Nu e pentru copii?
Tata - Nu, e un roman scris de cea cu "intimitatea secolului XIX".

Tata are mania sa le explice uneori cu lux de detalii, chiar daca nu le inteleg pe toate si nu le retin. E felul lui, din ce mi-a spus, de a-i trata ca pe niste baieti mari.
Dani s-a tot gandit si a continuat intrebarile:

Dani - Si ai platit-o?
Tata - Nu, nu am platit-o. Dar sa nu-i spui lui mama, ca ma cearta ca iar am luat carti.
Dani - Te cearta?
Tata - Da, ma cearta si ma face mic intr-un colt si ma mananca cu fulgi cu tot. Sa nu-i spui.
Dani - Te mananca cu fulgi cu tot? si incepe sa rada. Atunci o sa-i spun, o sa vezi c-o sa-i spun. O sa vezi tu ce o sa patesti cand ii spun lui mama.

Si tot restul orelor isi aducea aminte si il ameninta pe tata. "Daca nu esti cuminte, o sa-i spun lui mama ca iar ti-ai luat carti." Si cum a ajuns acasa n-a mai avut rabdare si l-a parat pe tata. Oricum, din ce mi-am dat seama Dani nu stie si nici nu vrea sa minta, se da de gol destul de usor.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails