Azi l-am lasat de la ora 8 si jumatate, pana aproape de 12. Si nu se arata dornic sa fuga din clasa, cand am intrat. El se juca frumos cu o casuta sau gara. Chiar inainte sa intru, s-a jucat cu un joc de construit, din lemn, cu inca 3 copii, doi baieti si o fata, care mai ramasesera acolo, in asteptarea parintilor.
Am vorbit cu doamna educatoare si mi-a spus ca s-a mai dezghetat putin. Doamna era impresionata ca Dani facuse foarte repede puzzle-urile din cartea pe care i-o dadusem, una de la Teora cu povesti si puzzle-uri din 6 cartonase. Dani le-a aratat tuturor cartea lui. De fapt si ieri a donat una din masinile lui, altui baietel.
Azi a fost mai indraznet, a gustat si din lapticul din cutie, dar cam atat. A tinut mortis sa-si care ghiozdanul, si la venire si la plecare. Drept recompensa, pentru ca a fost asa de cuminte si sociabil, am mers o ora in parc. Si aici s-a vazut schimbarea petrecuta in doar cateva zile. S-a dus glont la o fetita si a inceput sa se joace cu lopatelele si greblele, iar din cand in cand el o mai intreba cate ceva. Nu stiu daca i-a si raspuns, dar intentia conteaza. Apoi s-a jucat cu un baietel, Tudor, la lada cu nisip. Dani cara nisip cu un pahar si baietelul il ajuta si el, apoi deschideau pe rand usita de la lada, pentru a lasa nisipul sa se scurga.
Cand am ajuns acasa, Dani era toropit si mi-a spus: Sunt obosit. De abia am apucat sa-i dau sa manance felul 1 ca a si inchis ochii. L-am dus in pat, unde insa a adormit destul de greu, era inca usor agitat si-mi spunea ca-l doare burta de oboseala. In cele din urma a adormit.
Maine, tot la gradinita evident.
16 September 2009 at 19:28
Din câte relataţi, iarăşi mă întreb dacă Dani este într-adevăr în spectrul autist.
Probleme sociale nu pare să aibă, la capitolul joc este super (joc cooperativ la un copil autist de 4 care n-a fost antrenat explicit? păi acesta este comportamentul de joc de aşteptat la un copil neurotipic; autiştii se află la ani lumină de asta), limbajul pare foarte funcţional atât pe expresiv dar mai ales pe receptiv (comprehensiunea limbajului vorbit este una din problemele spinoase din autism), şi aşa mai departe.
Foarte posibil să fie o impresie a mea falsă generată de faptul că internetul este un mod incomplet - şi prin urmare înşelător - de comunicare.
Însă aceste capacităţi pe care spuneţi că le are Dani apar la autişti după trudă imensă şi în cele mai multe cazuri departe de a fi dezvoltate la un nivel funcţional cât de cât comparabil cu al unui copil fără probleme (mă refer în special la joc şi socializare).
Oricum, felicitări pentru a doua zi de grădiniţă! Mai postaţi pe subiect.