Am luat si eu cartea, curioasa sa aflu mai multe despre experienta acestei doamne, mama a unui copil autist, asistenta medicala si mai nou analist comportamental certificat. Ii cunoasteam blogul si articolele postate acolo. Acum am descoperit-o mai bine.
Ceea ce mi-a placut din start la aceasta carte, este tocmai faptul ca limbajul folosit este foarte usor de inteles, termenii de specialitate sunt explicati si mai mult de atat ,sunt date numeroase exemple pentru fiecare comportament verbal sau neverbal.
Aproape jumatate de carte prezinta principiile ABA, dupa care exemplifica abordarea verbala din perspectiva ABA, care pana acum nu a prea fost luata in considerare, cautandu-se cu precadere rezolvarea comportamentelor problema sau cel mult invatarea unor deprinderi. Mary Lynch militeaza pentru implementarea in ABA a programului special de comunicare, limbajul verbal cu ajutorul celui nonverbal, facand treptat trecerea catre verbalizare. Acest lucru va fi posibil dupa sute si mii de incercari.
Se subliniaza rolul intaritorilor si al recompenselor pentru motivarea copilului. Inainte de orice, un copil va trebui sa invete receptiv obiecte, actiuni, sa le recunoasca si sa le inteleaga, sa le execute, construindu-se astfel un vocabular pasiv.
Dupa ce copilul a acumulat cat mai multe aptitudini receptive, dar si abilitati de imitare motorie, precum si aptitudini de performanta vizuala sau potrivire ( puzzle), se va putea trece la predarea operantilor verbali.
Totul se incepe cu cererea obiectelor din jur, de catre copil ( mand). Aptitudinile de mand sunt absolut necesare pentru ca multe din abilitatile de tactare, ecolalie si intraverbale se predau intr-un cadru de mand.
Abilitatile de tact, inseamna un comentariu sau o denumire a ce se vede, se aude, se miroase, se gusta sau se atinge, practic reprezinta insusirile obiectelor invatate anterior.
Etapa ecolaliei, capacitatea de repetare in ecou poate sa imbunatateasca articularea.
Ultimul operant verbal predat va fi cel intraverbal, altfel spus capacitatea de a raspunde la o intrebare, pentru formarea aptitudinilor conversationale. Se va incepe cu completarea unor cantecele cunoscute si usoare, de obicei ultimul cuvant din vers, de catre copil. Completarea se poate folosi pe parcursul intregii zile, in cadrul activitatilor obisnuite.
Ultimele capitole sunt capitole de sfaturi, de suflet, de implicare in terapia copilul, mai ales a parintilor. Mi-a placut foarte mult recomandarea de a invata aceste lucruri, expuse in carte, in mediul natural, in activitatile zilnice, nu exclusiv in terapia intensa, la masuta sau doar cu tutori. Este nevoie si de terapie intensa, evident, cateva ore pe zi.
Un capitol important si foarte folositor, este acela despre predarea deprinderilor de mers la toaleta, a copilului cu autism.
In concluzie, o carte pe care o recomand tuturor.
Vezi Terapia axata pe comportamentele verbale pe Tamada.ro
Ceea ce mi-a placut din start la aceasta carte, este tocmai faptul ca limbajul folosit este foarte usor de inteles, termenii de specialitate sunt explicati si mai mult de atat ,sunt date numeroase exemple pentru fiecare comportament verbal sau neverbal.
Aproape jumatate de carte prezinta principiile ABA, dupa care exemplifica abordarea verbala din perspectiva ABA, care pana acum nu a prea fost luata in considerare, cautandu-se cu precadere rezolvarea comportamentelor problema sau cel mult invatarea unor deprinderi. Mary Lynch militeaza pentru implementarea in ABA a programului special de comunicare, limbajul verbal cu ajutorul celui nonverbal, facand treptat trecerea catre verbalizare. Acest lucru va fi posibil dupa sute si mii de incercari.
Se subliniaza rolul intaritorilor si al recompenselor pentru motivarea copilului. Inainte de orice, un copil va trebui sa invete receptiv obiecte, actiuni, sa le recunoasca si sa le inteleaga, sa le execute, construindu-se astfel un vocabular pasiv.
Dupa ce copilul a acumulat cat mai multe aptitudini receptive, dar si abilitati de imitare motorie, precum si aptitudini de performanta vizuala sau potrivire ( puzzle), se va putea trece la predarea operantilor verbali.
Totul se incepe cu cererea obiectelor din jur, de catre copil ( mand). Aptitudinile de mand sunt absolut necesare pentru ca multe din abilitatile de tactare, ecolalie si intraverbale se predau intr-un cadru de mand.
Abilitatile de tact, inseamna un comentariu sau o denumire a ce se vede, se aude, se miroase, se gusta sau se atinge, practic reprezinta insusirile obiectelor invatate anterior.
Etapa ecolaliei, capacitatea de repetare in ecou poate sa imbunatateasca articularea.
Ultimul operant verbal predat va fi cel intraverbal, altfel spus capacitatea de a raspunde la o intrebare, pentru formarea aptitudinilor conversationale. Se va incepe cu completarea unor cantecele cunoscute si usoare, de obicei ultimul cuvant din vers, de catre copil. Completarea se poate folosi pe parcursul intregii zile, in cadrul activitatilor obisnuite.
Ultimele capitole sunt capitole de sfaturi, de suflet, de implicare in terapia copilul, mai ales a parintilor. Mi-a placut foarte mult recomandarea de a invata aceste lucruri, expuse in carte, in mediul natural, in activitatile zilnice, nu exclusiv in terapia intensa, la masuta sau doar cu tutori. Este nevoie si de terapie intensa, evident, cateva ore pe zi.
Un capitol important si foarte folositor, este acela despre predarea deprinderilor de mers la toaleta, a copilului cu autism.
In concluzie, o carte pe care o recomand tuturor.
Vezi Terapia axata pe comportamentele verbale pe Tamada.ro
4 June 2013 at 22:41
Thank you, I've just been searching for information about this subject for ages and yours is the best I have found out so far. But, what concerning the bottom line? Are you positive concerning the supply?
Take a look at my web site :: cellulite treatment