twitter
rss

Azi as putea spune ca a fost cea mai dificila zi a lui Dani, la gradinita. Chiar de dimineata, de cand l-am dus, a inceput sa fie agitat. Nici nu a intrat bine in clasa, ca s-a si infipt in jucaria facuta din lego, a unui baietel.

Am stat in usa sa vad cum dezamorseaza Doamna situatia. Baietelul incepuse sa tipe, Doamna l-a certat pe Dani, i-a cerut sa ia alte piese de lego si sa-si faca propria jucarie. Dani a acceptat si s-a asezat la o masuta, singurel, bombanind insa.

La pranz am aflat ca incidentul s-a mai repetat o data, insa cu o fetita, careia i-a stricat casuta, luandu-i acoperisul. Doamna l-a pedepsit, l-a pus pe scaunelul rusinii, de unde Dani a binevoit sa fuga si sa mai refuze sa stea, asa cum o facuse pana acum.

Evident ca acasa, l-am descusut frumos si desi initial mi-a spus ca totul a fost frumos si bine la gradinita, dupa ce am bagat faza cu : Mi-a spus o vrabiuta ca s-a intamplat ceva, dar nu stiu ce, Dani mi-a spus ce a facut.

I-am explicat ce efect a avut actiunea lui, ca i-a facut sa planga, sa sufere, pe acei copii, si l-am pus sa-si imagineze, de fapt sa rememoreze senzatiile pe care le simte el cand Mircea ii ia sau strica o jucarie. Evident a raspuns ca nu-i place.

I-am explicat ca faptele lui au avut drept consecinta pedepsirea lui si mai ales privarea de recompense( bulinute, abtibilduri), pe care el le pretuieste.

In ce masura a inteles ce i-am explicat, voi vedea joi, cand il duc din nou la gradinita.

6 comments:

  1. scaunelul rusinii??? dar ce i asta ca mie imi suna a scaun de tortura...psihologica?

  1. Da... Si Mihai face cam la fel uneori - acu e cuminte, se joaca amandoi frumos, peste cateva ore, sare la Maria si ajung sa se certe sau eventual sa ii faca ceva. Nu stiu ce poate fi in capul lui/lor de face/fac asta... Stiu numai ca ma exaspereaza si, recunosc, imi mai ies din fire. Trebuie multa multa multa multa rabdare.

  1. @ MihaelaMaria: asa ii spune Doamna, dar nu prea are nici un efect acest scaunel al rusinii, ca dovada toti il demoleaza, la propriu.

    @ Laviania: Ei, cu schimbarile astea de dispozitie o sa ne tot delectam.
    Azi de exemplu a trebuit sa-i despart fizic pe baieti, pentru ca se tot certau si loveau. I-am pus in camere diferite, i-am scos afara separat, si au ajuns la concluzia ca nu pot unul fara altul. Deocamdata e liniste, pentru cat timp?

  1. Eu în ultimă instanță am zis că aplic schema cu buline de culori diferite sau cu fețe zâmbitoare pentru comportament bun și plângărici (că mihai nu suportă să plângă cineva) pentru comportamentele neadecvate. Lipite la vedere, pe perete, tehnică învățată de la Supernanny. E așa, ultima redută. Nu prea e sensibil la faptul că acțiunile lui îi pot răni fizic pe alții și e într-o fază maximă de negare. Iar eu, ca să intru într-o stare zen de nepăsare și să rămâm calmă, beau ceaiuri de tei și verbină, zilnic. :))))

  1. Pe mine ma distreaza, pentru ca nu sunt acolo aproape toata ziua. Imi place sa-i intarat cand ii prind, acuma ii invat sa fie ratuste ninja :) Si nu pot sa beau ceai de tei, ca mi-e sa nu calmeze de tot. Sau e doar legenda urbana ?

  1. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied
    on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why throw away
    your intelligence on just posting videos to your site
    when you could be giving us something enlightening to read?


    Stop by my blog post ... cellulite treatment reviews

Related Posts with Thumbnails