twitter
rss

Azi am fost in vizita la prietenii nostri turci, si Dani a primit cadou de Iepuras 100 de lei. De fapt era un cadou pentru el si Mircea, dar Dani nu a mai ezitat si a anuntat ca sunt banii lui si numai ai lui. Lasa, daca vi-i las voua, voi o sa-i cheltuiti pentru voi, mereu faceti asa! Si cum Mircea a fost destul de indiferent, Dani a pus bancnota in cosul bicicletei si a inceput sa dea ture prin cimitir, anuntand la fiecare intoarcere ca sunt numai si numai ai lui, ha, ha, ha. Tata l-a invatat un asa-zis ras de vrajitoare, pe care Dani il foloseste cand vrea sa accentueze vreo declaratie.

Abia la intoarcerea acasa, dupa ce imi daduse mie banii, a inceput sa-i ceara inapoi cu vehementa. I-am dat o bancnota de 10 lei, a bagat-o in pusculita, dupa ce ne-a anuntat pe toti ca astia sunt banii lui si numai ai lui, si o sa-i pastreze pana cand o sa fie mare. Tata, care nu fusese cu noi, l-a antrenat intr-un mic dialog, foarte amuzat. Asta dupa ce Dani i-a povestit, pe larg si cu o frumoasa gestica, tot ce se intamplase notabil la turci (o cearta cu Mircea, plimbarea cu bicicleta, cum mai arata cimitirul).

Tata: Am inteles ca ai primit niste bani azi.
Dani: Da (cu gesturi ample si categorice) am primit, sunt banii mei si doar ai mei. Nu ti-i dau.
Tata: Nu sa mi-i dai, dar ma gandeam sa ma imprumuti si pe mine sa-mi iau tutun.
Dani: Nu-ti dau banii mei.
Tata: Nu sa mi-i dai, doar sa ma imprumuti asa, intre prieteni. Ti-i dau inapoi cand pot.
Dani: Nu-ti dau banii mei. Sunt banii mei si ii pastrez pana cand o sa fiu mare. Daca vrei bani, fa-ti rost singur de banii tai. Eu nu-ti dau.
Tata: Pai si ce vrei sa faci cu ei?
Dani: Nu vreau sa va spun. E secret. Ii tin pana o sa fiu mare.

Atunci am intervenit si eu.

Eu: Si ce vrei sa-ti iei cu ei atunci, mami? Eu daca as primi bani mi-ar placea sa va iau cu ei jucarii.
Dani: Sunt multe lucruri de luat.
Eu: Si ai vrea jucarii?
Dani: Da, dar sunt si altele.
Eu: Si ce vrei sa iei cu banii cand o sa fii mare?

S-a gandit ceva, apoi mi-a raspuns.

Dani: Cand o sa fiu mare, o sa gasesc o casa parasita si o sa ma mut singur acolo. Sa stau linistit si sa nu ma mai deranjeze nimeni. Nici Mircea, nici nimeni.
Tata: Si pe mine o sa ma primesti sa stau cu tine?
Dani: (dupa un moment de gandire) Tu ai casa ta. Dar daca o sa fie o casa mare o sa te primesc si pe tine intr-o camera. Dar sa nu faci glume si sa fii cuminte.
Tata: Deci m-ai primi sa stau cu tine.
Dani: Da, daca esti cuminte si nu faci glume sa ma superi.

1 comments:

  1. Sunt banii mei ! Nimeni si nimic nu ma va desparti de banii mei! My precious...

    Sper sa nu ajunga un mic Scrooge atunci cand va creste :)

Related Posts with Thumbnails